Agrimarkt lanceert eerste streekfoodapp voor consumenten

Agrimarkt lanceert samen met leveranciers eerste foodapp voor consumenten, met uitgebreide en interactieve informatie over streekproducten

 

WEMELDINGE / UDEN - In maart lanceert Agrimarkt samen met leveranciers de eerste interactieve foodapp voor klanten, in haar winkel te Goes. Met deze app worden consumenten beter geïnformeerd over producten en kunnen zij via de smartphone rechtstreeks communiceren met de producenten.

 

Agrimarkt zal in maart 2014 als eerste supermarkt in Nederland, haar klanten de service bieden om rechtstreeks de dialoog aan te gaan met de producenten. Er wordt gestart met drie streekproducten: eieren, kaas en chips. Daarmee gaan Agrimarkt en Connecting Agri & Food, in samenwerking met leveranciers, het vermarkten van streekproducten een extra dimensie geven. Internettechnologie maakt het verbinden van producenten en consumenten mogelijk, gebruikmakend van de recent ontwikkelde innovatieve TTAG-Agrifoodconnect. Consumenten kunnen daardoor met een app op hun smartphone, na het scannen van een code op producten, uitgebreide of leuke informatie rechtstreeks van de teler of veehouder ontvangen. Dit kunnen productgegevens zijn, maar ook twitterfeeds, foto's en video's.

 

Wat de TTAG-Agrifoodconnect uniek maakt is de informatie over wat er precies in een product zit en waar, door wie, wanneer en hoe het is gemaakt. Bovendien kunnen consumenten en producenten via de app rechtstreeks met elkaar in contact komen en zo vragen stellen en beantwoorden. Zo wordt de voedselketen inzichtelijk en wordt een brug geslagen tussen producenten en consumenten. Agrimarkt is nog op zoek naar een pakkende naam voor de app en roept haar klanten op mee te denken en voorstellen in te dienen op info@agrimarkt.nl. Hiermee is een groot pakket streekproducten te winnen.

Terug naar overzicht